Regulamin sklepu

REGULAMIN

SKLEPU INTERNETOWEGO DIETICO.PL

OBOWIĄZUJĄCY OD DNIA 09.02.2023 ROKU

SPIS TREŚCI:

§ 1. Definicje
§ 2. Postanowienia ogólne
§ 3. Minimalne warunki techniczne
§ 4. Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
§ 5. Składanie zamówienia
§ 6. Dostawa i płatność
§ 7. Realizacja zamówienia
§ 8. Przedsprzedaż oraz automatyczne dopasowanie cen
§
9. Odstąpienie od umowy
§ 10. Odpowiedzialność za zgodność z umową
§ 11. Publikowanie i weryfikacja opinii
§ 12. Licencje i prawa autorskie
§ 13. Dane osobowe i pliki cookies
§ 14. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
§ 15. Postanowienia końcowe

§ 1
Definicje

  1. Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Formularza zamówienia – usługa elektroniczna umożliwiająca złożenie zamówienia, w szczególności za pomocą określenia warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu płatności, dostawy.
  3. Konsument  – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Kupujący, Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna.
  5. Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o nowościach i promocjach w Sklepie internetowym.
  6. PayU – serwis płatności elektronicznych PayU obsługiwany przez PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182, krajową instytucję płatniczą, nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisaną do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym, posiadającą numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444.
  7. Produkt cyfrowy – wszystko, co można pobrać na dysk komputera w formie książki elektronicznej (e-booki), prasy elektronicznej (e-prasa) oraz książki audio (audiobooki). Dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
  8. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  9. Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem  https://dietico.pl/regulamin-sklepu/  
  10. Sprzedawca – Justyna Lipińska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą XLTEAM Justyna Lipińska, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez Ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7692055296 REGON 101292020.
  11. Sklep – sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem https://dietico.pl/sklep/ 
  12. Towar – prezentowana w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem umowy sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą.
  13. Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
  14. Wada – niezgodność Produktu cyfrowego lub Towaru z umową.
  15. Umowa o dostarczenie treści lub usługi cyfrowej – umowa zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca dostarczania przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Treści Cyfrowych lub usług cyfrowych za zapłatą ceny.

§ 2

Postanowienia ogólne

  1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów cyfrowych oraz fizycznych, świadczy jednocześnie przy tym na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną. 
  2. Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu oraz stanowi integralną część Umowy  do zawarcia, której dochodzi poprzez dokonanie zakupu Towaru lub Produktu cyfrowego oferowanych w Sklepie.
  3. Warunkiem dokonania zakupu jest zaakceptowanie przez Kupującego Regulaminu.
  4. Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
  5. Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
  6. Zamówienia można składać siedem dni w tygodniu przez dwadzieścia cztery godziny na dobę.
  7. Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu.
  8. Ceny podane w Serwisie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
  9. W przypadku gdy Klient nie jest w stanie uruchomić pliku obejmującego zakupioną Treść cyfrową, proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą za pomocą wskazanego na stronie internetowej adresu e-mail.

§ 3

Minimalne warunki techniczne

  1. Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest:
  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet oraz zainstalowaną przeglądarką internetową,
  2. włączenie w przeglądarce apletów JavaScript, Cookies,
  3. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail),
  1. Kupujący może korzystać z udostępnionych funkcji Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami oraz w sposób niezakłócający funkcjonowanie Sklepu oraz innych odwiedzających Sklep.
  2. Sprzedawca zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikacji lub zniekształcenia danych osobowych i informacji przez Kupujących oraz przez nieuprawnione osoby trzecie. Sprzedawca stosuje protokół SSL w celu zapewnienia bezpieczeństwa transmisji danych.
  3. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.

 

§ 4

Usługi elektroniczne w sklepie internetowym

  1. W Sklepie dostępne są następujące usługi elektroniczne: 
  1. Formularz zamówienia,
  2. Newsletter.
  1. Usługi elektroniczne wymienione powyżej mają charakter nieodpłatny i świadczone są przez czas nieograniczony, chyba że w opisie danej usługi wynika inaczej.
  2. Tryb postępowania reklamacyjnego:
  1. reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu można składać na adres mailowy Sprzedawcy: kontakt@dietico.pl 
  2. zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji,
  3. Ustosunkowanie się do reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

§ 5

Umowa o dostarczenie produktu

  1. Kupujący składa zamówienie jako gość bez konieczności zakładania konta w sklepie.
  2. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
  3. Produkty oferowane przez sprzedawcę obejmują m.in.:
  1. a) Towary tj. kubki, plakaty,
  2. b) Produkty cyfrowe tj. szablony, wzory, ebooki.
  1. W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
  1. wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” – przy niektórych produktach dodanie do koszyka może wymagać uprzedniego wyboru wariantu,
  2. przejść do widoku koszyka,
  3. wypełnić formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia,
  4. zapoznać się z Regulaminem i go zaakceptować – Kupujący akceptuje Regulamin tylko, jeśli zapoznał się z jego treścią i rzeczywiście akceptuje jego postanowienia; akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do złożenia zamówienia,
  5. kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.
  1. Po kliknięciu przycisk „Kupuję i płacę” Kupujący zostanie przeniesiony na stronę transakcyjną serwisu PayU celem dokonania płatności za zamówienie. Po dokonaniu płatności, Kupujący zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Z tą chwilą umowę sprzedaży produktów objętych zamówieniem uważa się za zawartą między Kupującym a Sprzedawcą.
  2. W Formularzu zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane osobowe. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. 
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedającego co do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Sprzedawcy. 
  4. Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Kupującego.
  5. Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z powyższymi postanowieniami.

 

§ 6

Dostawa i płatność

  1. Dostawa zamówienia do Kupującego następuje za pośrednictwem firmy świadczącej usługi kurierskie.
  2. Adres dostawy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
  3. Koszt dostawy prezentowany jest zawsze w toku składania zamówienia. Koszt ten ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca określi inaczej.
  4. Dostępną w Sklepie metodą płatności jest płatność on-line za pośrednictwem PayU lub poprzez tradycyjny przelew bankowy na rachunek:

XLTEAM Justyna Lipińska
os. Dolnośląskie 132/16
97-400 Bełchatów

ING Bank Śląski S.A
Nr rachunku: 16105019371000009249460610

§ 7

Realizacja zamówienia

  1. Po złożeniu przez Kupującego zamówienia zgodnie z procedurą opisaną powyżej, na adres poczty elektronicznej Kupującego zostanie wysłane potwierdzenie zamówienia.
  2. Realizacja zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania zamówienia do wysyłki.
  3. Czas realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 14 dni.
  4. Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Kupującego potwierdzenie realizacji zamówienia i rozpocznie wysyłkę zamówienia do Kupującego.
  5. W przypadku Produktu cyfrowego do Klienta generowana jest automatycznie wiadomość e-mailowa potwierdzająca zawarcie Umowy oraz zawierająca aktywny link do Produktu cyfrowego gotowego do korzystania lub pobrania.
  6. Sprzedawca dostarcza Konsumentowi Produkt cyfrowy niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że strony postanowiły inaczej, chyba że co innego wynika z informacji na stronie Produktu.
  7. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Produktu cyfrowego, Konsument wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument może odstąpić od umowy.

§ 8

Przedsprzedaż oraz automatyczne dopasowanie cen

  1. Sprzedawca może prowadzić przedsprzedaż.
  2. Przedsprzedaż umożliwia złożenie zamówienia i dokonanie zakupu przed premierą w specjalnej obniżonej cenie (przedsprzedażowa cena).
  3. Termin dostępności Towarów i Produktów cyfrowych objętych przedsprzedażą znajduje się w opisie danego produktu objętego przedsprzedażą.
  4. Przedsprzedaż nie może być łączona z innymi promocjami, chyba że zostało to inaczej wskazane w opisie oferty przedsprzedażowej.
  5. Zakupione podczas przedsprzedaży Towary lub Produkty cyfrowe są realizowane w kolejności dokonanych Zamówień, zgodnie z poniższymi postanowieniami Regulaminu w zakresie kosztów, sposobu i terminu dostawy, chyba że inaczej zostało wskazane w ofercie przedsprzedażowej.
  6. Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowywaniu ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania przez Klientów decyzji.

§ 9

Odstąpienie od umowy

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość ze Sprzedawcą, może w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia objęcia rzeczy w posiadanie, odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny. 
  2. Oświadczenie może zostać złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu lub załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Skorzystanie z formularza o odstąpieniu od umowy nie jest obowiązkowe.
  3. Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną lub wiadomość wysłana pocztą elektroniczną.
  4. W przypadku przesłania oświadczenia przez  Konsumenta drogą elektroniczną Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od  umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  9. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  11. Postanowienia dotyczące prawa do odstąpienia przez Konsumenta od umowy stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

 

§ 10

Odpowiedzialność za zgodność z umową

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
  2. Produkty oferowane w Sklepie są zgodne z umową w rozumieniu art. 43b ust. 1 (Towar) oraz art. 43k (Produkt cyfrowy) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  3. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Dopiero w dalszym etapie Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. 
  4. Jeżeli Produkt cyfrowy jest niezgodny z umową Konsument może żądać doprowadzenia do zgodności z umową. A jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów, wówczas Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, 
  5. W celu złożenia reklamacji Konsument może skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy którego wykorzystaniu reklamacja została złożona.
  7. Postanowienia dotyczące uprawnień z tytułu rękojmi i prawa do reklamacji przysługuje Konsumentom, stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorców na prawach konsumenta.

 

§ 11

Publikowanie i weryfikacja opinii

  1. Do publikacji opinii uprawnieni są Klienci, którzy dokonali zakupu w Sklepie i korzystali z Produktu cyfrowego lub Towaru. 
  2. Zamieszczenie opinii jest możliwe w każdym czasie.
  3. Wystawione przez Klienta opinie są publikowane w Sklepie i są dostępne dla wszystkich odwiedzających Sklep.
  4. Sprzedawca publikuje zarówno pozytywne jak i negatywne.
  5. Klient powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny. 
  6. Zakazane jest zamieszczanie opinii:
  1. bez uprzedniego dokonania zakupu w Sklepie;
  2. wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
  3. naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej;
  4. używając wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe;
  5. przygotowanych na zlecenie przez firmy świadczące usługi związane z opiniami w Internecie.
  1. Sprzedawca pozyskuje opinie bezpośrednio od Klientów, którzy przesyłają opinię mailowo.
  2. Sprzedawca dokonuje weryfikacji opinii czy pochodzą od osób, które dokonały zakupu w Sklepie i używały Towaru lub Produktu cyfrowego. W tym celu osoba przesyłająca powinna podać swoje imię (lub imię i nazwisko) oraz adres mailowy w celu umożliwienia weryfikacji.
  3. W przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych w Regulaminie Sprzedawca może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć.
  4. Reklamacja związane z publikowaniem i weryfikacją opinii można składać na adres mailowy  Sprzedawcy.
  5. Składając reklamację podanie w opisie reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych, co ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
  7. Administratorem danych osobowych osób publikujących opinie jest Sprzedawca.

§ 12

Licencje i prawa autorskie

  1. Treść cyfrowa stanowi utwór zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawa.
  2. Kupujący ma prawo korzystać z produktu tylko na użytek prywatny lub w ramach prowadzonej działalności, w związku z którą dokonał zakupu publikując na swojej stronie lub sklepie zgodnie z jego przeznaczeniem.
  3. Klient jest zobowiązany do przestrzegania warunków niniejszej licencji. Licencja nie obejmuje praw zależnych, a także prawa do sublicencji. 
  4. Zakupiony Produkt nie może być przedmiotem odsprzedaży lub dystrybucji i sprzedaży handlowej.
  5. Licencja udzielona Kupującemu nie obejmuje prawa do:
  1. trwałego lub czasowego zwielokrotnienia produktu w całości lub w części w celu innym niż utworzenie kopii na własny użytek;
  2. wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub całości produktu;
  3. odpłatnego bądź nieodpłatnego rozpowszechniania produktu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
  4. odpłatnego bądź nieodpłatnego rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie, w tym sprzedaży, użyczenia, najmu lub udostępniania w Internecie kursu online w całości lub w części;
  5. drukowania w całości lub w części produktu, z wyjątkiem drukowania na użytek własny, zgodny z warunkami licencji.

§ 13

Dane osobowe i pliki cookies

  1. Administratorem danych osobowych Kupujących (imię i nazwisko, adres e-mail, adres dostarczenia, numer telefonu, danych potrzebnych do wystawienia faktury) zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca, który podejmuje niezbędne środki w celu ich ochrony.
  2. Dane osobowe Kupujących zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu zbierane są po zaakceptowaniu Regulaminu. Akceptacja Regulaminu przez Kupującego jest równoznaczna ze złożeniem oświadczenia o treści:
  1. zapoznałem się z Regulaminem Sklepu i akceptuję jego postanowienia
  2. wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sprzedawcę, przeze mnie przekazanych w celu złożenia zamówienia w Sklepie.
  1. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Kupujących korzystających z usług świadczonych w ramach Sklepu w celu złożenia zamówienia w ramach Sklepu, w celach statystycznych oraz archiwalnych.
  2. Sprzedawca zapewnia ochronę danych osobowych wymaganą Ustawą o ochronie danych oraz Regulaminem. Kupujący ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania, może także wyrazić sprzeciw na przetwarzanie jego danych osobowych w celu reklamy i marketingu bezpośredniego usług własnych.
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
  4. Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Kupującego (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
  5. Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Kupującego, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych, w celach marketingowych (remarketing) oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Sklepu.
  6. Administrator informuje niniejszym, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Kupującego. W takiej sytuacji korzystanie ze Sklepu może być utrudnione.
  7. Pliki cookies mogą być przez Kupującego usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.
  8. Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem https://dietico.pl/polityka-prywatnosci

 

§ 14

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
  2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
  1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
  2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
  3. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  1. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.polubowne.uokik.gov.pl.
  2. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
  3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

§ 15

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy. 
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  1. Formularz odstąpienia od umowy
  2. Formularz reklamacyjny

 

Logowanie