REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO DIETICO.PL
OBOWIĄZUJĄCY OD DNIA 09.02.2023 ROKU
SPIS TREŚCI:
§ 1. Definicje
§ 2. Postanowienia ogólne
§ 3. Minimalne warunki techniczne
§ 4. Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
§ 5. Składanie zamówienia
§ 6. Dostawa i płatność
§ 7. Realizacja zamówienia
§ 8. Przedsprzedaż oraz automatyczne dopasowanie cen
§ 9. Odstąpienie od umowy
§ 10. Odpowiedzialność za zgodność z umową
§ 11. Publikowanie i weryfikacja opinii
§ 12. Licencje i prawa autorskie
§ 13. Dane osobowe i pliki cookies
§ 14. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
§ 15. Postanowienia końcowe
§ 1
Definicje
- Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Formularza zamówienia – usługa elektroniczna umożliwiająca złożenie zamówienia, w szczególności za pomocą określenia warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu płatności, dostawy.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kupujący, Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna.
- Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o nowościach i promocjach w Sklepie internetowym.
- PayU – serwis płatności elektronicznych PayU obsługiwany przez PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182, krajową instytucję płatniczą, nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisaną do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym, posiadającą numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444.
- Produkt cyfrowy – wszystko, co można pobrać na dysk komputera w formie książki elektronicznej (e-booki), prasy elektronicznej (e-prasa) oraz książki audio (audiobooki). Dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https://dietico.pl/regulamin-sklepu/
- Sprzedawca – Justyna Lipińska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą XLTEAM Justyna Lipińska, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez Ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7692055296 REGON 101292020.
- Sklep – sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem https://dietico.pl/sklep/
- Towar – prezentowana w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem umowy sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą.
- Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
- Wada – niezgodność Produktu cyfrowego lub Towaru z umową.
- Umowa o dostarczenie treści lub usługi cyfrowej – umowa zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca dostarczania przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Treści Cyfrowych lub usług cyfrowych za zapłatą ceny.
§ 2
Postanowienia ogólne
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów cyfrowych oraz fizycznych, świadczy jednocześnie przy tym na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu oraz stanowi integralną część Umowy do zawarcia, której dochodzi poprzez dokonanie zakupu Towaru lub Produktu cyfrowego oferowanych w Sklepie.
- Warunkiem dokonania zakupu jest zaakceptowanie przez Kupującego Regulaminu.
- Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
- Zamówienia można składać siedem dni w tygodniu przez dwadzieścia cztery godziny na dobę.
- Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu.
- Ceny podane w Serwisie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
- W przypadku gdy Klient nie jest w stanie uruchomić pliku obejmującego zakupioną Treść cyfrową, proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą za pomocą wskazanego na stronie internetowej adresu e-mail.
§ 3
Minimalne warunki techniczne
- Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet oraz zainstalowaną przeglądarką internetową,
- włączenie w przeglądarce apletów JavaScript, Cookies,
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail),
- Kupujący może korzystać z udostępnionych funkcji Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami oraz w sposób niezakłócający funkcjonowanie Sklepu oraz innych odwiedzających Sklep.
- Sprzedawca zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikacji lub zniekształcenia danych osobowych i informacji przez Kupujących oraz przez nieuprawnione osoby trzecie. Sprzedawca stosuje protokół SSL w celu zapewnienia bezpieczeństwa transmisji danych.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
§ 4
Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
- W Sklepie dostępne są następujące usługi elektroniczne:
- Formularz zamówienia,
- Newsletter.
- Usługi elektroniczne wymienione powyżej mają charakter nieodpłatny i świadczone są przez czas nieograniczony, chyba że w opisie danej usługi wynika inaczej.
- Tryb postępowania reklamacyjnego:
- reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu można składać na adres mailowy Sprzedawcy: kontakt@dietico.pl
- zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji,
- Ustosunkowanie się do reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
§ 5
Umowa o dostarczenie produktu
- Kupujący składa zamówienie jako gość bez konieczności zakładania konta w sklepie.
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
- Produkty oferowane przez sprzedawcę obejmują m.in.:
- a) Towary tj. kubki, plakaty,
- b) Produkty cyfrowe tj. szablony, wzory, ebooki.
- W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
- wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” – przy niektórych produktach dodanie do koszyka może wymagać uprzedniego wyboru wariantu,
- przejść do widoku koszyka,
- wypełnić formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia,
- zapoznać się z Regulaminem i go zaakceptować – Kupujący akceptuje Regulamin tylko, jeśli zapoznał się z jego treścią i rzeczywiście akceptuje jego postanowienia; akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do złożenia zamówienia,
- kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.
- Po kliknięciu przycisk „Kupuję i płacę” Kupujący zostanie przeniesiony na stronę transakcyjną serwisu PayU celem dokonania płatności za zamówienie. Po dokonaniu płatności, Kupujący zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Z tą chwilą umowę sprzedaży produktów objętych zamówieniem uważa się za zawartą między Kupującym a Sprzedawcą.
- W Formularzu zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane osobowe. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedającego co do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Sprzedawcy.
- Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Kupującego.
- Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z powyższymi postanowieniami.
§ 6
Dostawa i płatność
- Dostawa zamówienia do Kupującego następuje za pośrednictwem firmy świadczącej usługi kurierskie.
- Adres dostawy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Koszt dostawy prezentowany jest zawsze w toku składania zamówienia. Koszt ten ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca określi inaczej.
- Dostępną w Sklepie metodą płatności jest płatność on-line za pośrednictwem PayU lub poprzez tradycyjny przelew bankowy na rachunek:
XLTEAM Justyna Lipińska
os. Dolnośląskie 132/16
97-400 Bełchatów
ING Bank Śląski S.A
Nr rachunku: 16105019371000009249460610
§ 7
Realizacja zamówienia
- Po złożeniu przez Kupującego zamówienia zgodnie z procedurą opisaną powyżej, na adres poczty elektronicznej Kupującego zostanie wysłane potwierdzenie zamówienia.
- Realizacja zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania zamówienia do wysyłki.
- Czas realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 14 dni.
- Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Kupującego potwierdzenie realizacji zamówienia i rozpocznie wysyłkę zamówienia do Kupującego.
- W przypadku Produktu cyfrowego do Klienta generowana jest automatycznie wiadomość e-mailowa potwierdzająca zawarcie Umowy oraz zawierająca aktywny link do Produktu cyfrowego gotowego do korzystania lub pobrania.
- Sprzedawca dostarcza Konsumentowi Produkt cyfrowy niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że strony postanowiły inaczej, chyba że co innego wynika z informacji na stronie Produktu.
- Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Produktu cyfrowego, Konsument wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument może odstąpić od umowy.
§ 8
Przedsprzedaż oraz automatyczne dopasowanie cen
- Sprzedawca może prowadzić przedsprzedaż.
- Przedsprzedaż umożliwia złożenie zamówienia i dokonanie zakupu przed premierą w specjalnej obniżonej cenie (przedsprzedażowa cena).
- Termin dostępności Towarów i Produktów cyfrowych objętych przedsprzedażą znajduje się w opisie danego produktu objętego przedsprzedażą.
- Przedsprzedaż nie może być łączona z innymi promocjami, chyba że zostało to inaczej wskazane w opisie oferty przedsprzedażowej.
- Zakupione podczas przedsprzedaży Towary lub Produkty cyfrowe są realizowane w kolejności dokonanych Zamówień, zgodnie z poniższymi postanowieniami Regulaminu w zakresie kosztów, sposobu i terminu dostawy, chyba że inaczej zostało wskazane w ofercie przedsprzedażowej.
- Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowywaniu ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania przez Klientów decyzji.
§ 9
Odstąpienie od umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość ze Sprzedawcą, może w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia objęcia rzeczy w posiadanie, odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Oświadczenie może zostać złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu lub załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Skorzystanie z formularza o odstąpieniu od umowy nie jest obowiązkowe.
- Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną lub wiadomość wysłana pocztą elektroniczną.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Postanowienia dotyczące prawa do odstąpienia przez Konsumenta od umowy stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
§ 10
Odpowiedzialność za zgodność z umową
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
- Produkty oferowane w Sklepie są zgodne z umową w rozumieniu art. 43b ust. 1 (Towar) oraz art. 43k (Produkt cyfrowy) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Dopiero w dalszym etapie Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
- Jeżeli Produkt cyfrowy jest niezgodny z umową Konsument może żądać doprowadzenia do zgodności z umową. A jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów, wówczas Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy,
- W celu złożenia reklamacji Konsument może skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy którego wykorzystaniu reklamacja została złożona.
- Postanowienia dotyczące uprawnień z tytułu rękojmi i prawa do reklamacji przysługuje Konsumentom, stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorców na prawach konsumenta.
§ 11
Publikowanie i weryfikacja opinii
- Do publikacji opinii uprawnieni są Klienci, którzy dokonali zakupu w Sklepie i korzystali z Produktu cyfrowego lub Towaru.
- Zamieszczenie opinii jest możliwe w każdym czasie.
- Wystawione przez Klienta opinie są publikowane w Sklepie i są dostępne dla wszystkich odwiedzających Sklep.
- Sprzedawca publikuje zarówno pozytywne jak i negatywne.
- Klient powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny.
- Zakazane jest zamieszczanie opinii:
- bez uprzedniego dokonania zakupu w Sklepie;
- wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
- naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej;
- używając wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe;
- przygotowanych na zlecenie przez firmy świadczące usługi związane z opiniami w Internecie.
- Sprzedawca pozyskuje opinie bezpośrednio od Klientów, którzy przesyłają opinię mailowo.
- Sprzedawca dokonuje weryfikacji opinii czy pochodzą od osób, które dokonały zakupu w Sklepie i używały Towaru lub Produktu cyfrowego. W tym celu osoba przesyłająca powinna podać swoje imię (lub imię i nazwisko) oraz adres mailowy w celu umożliwienia weryfikacji.
- W przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych w Regulaminie Sprzedawca może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć.
- Reklamacja związane z publikowaniem i weryfikacją opinii można składać na adres mailowy Sprzedawcy.
- Składając reklamację podanie w opisie reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych, co ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
- Administratorem danych osobowych osób publikujących opinie jest Sprzedawca.
§ 12
Licencje i prawa autorskie
- Treść cyfrowa stanowi utwór zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawa.
- Kupujący ma prawo korzystać z produktu tylko na użytek prywatny lub w ramach prowadzonej działalności, w związku z którą dokonał zakupu publikując na swojej stronie lub sklepie zgodnie z jego przeznaczeniem.
- Klient jest zobowiązany do przestrzegania warunków niniejszej licencji. Licencja nie obejmuje praw zależnych, a także prawa do sublicencji.
- Zakupiony Produkt nie może być przedmiotem odsprzedaży lub dystrybucji i sprzedaży handlowej.
- Licencja udzielona Kupującemu nie obejmuje prawa do:
- trwałego lub czasowego zwielokrotnienia produktu w całości lub w części w celu innym niż utworzenie kopii na własny użytek;
- wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub całości produktu;
- odpłatnego bądź nieodpłatnego rozpowszechniania produktu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
- odpłatnego bądź nieodpłatnego rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie, w tym sprzedaży, użyczenia, najmu lub udostępniania w Internecie kursu online w całości lub w części;
- drukowania w całości lub w części produktu, z wyjątkiem drukowania na użytek własny, zgodny z warunkami licencji.
§ 13
Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem danych osobowych Kupujących (imię i nazwisko, adres e-mail, adres dostarczenia, numer telefonu, danych potrzebnych do wystawienia faktury) zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca, który podejmuje niezbędne środki w celu ich ochrony.
- Dane osobowe Kupujących zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu zbierane są po zaakceptowaniu Regulaminu. Akceptacja Regulaminu przez Kupującego jest równoznaczna ze złożeniem oświadczenia o treści:
- zapoznałem się z Regulaminem Sklepu i akceptuję jego postanowienia
- wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sprzedawcę, przeze mnie przekazanych w celu złożenia zamówienia w Sklepie.
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe Kupujących korzystających z usług świadczonych w ramach Sklepu w celu złożenia zamówienia w ramach Sklepu, w celach statystycznych oraz archiwalnych.
- Sprzedawca zapewnia ochronę danych osobowych wymaganą Ustawą o ochronie danych oraz Regulaminem. Kupujący ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania, może także wyrazić sprzeciw na przetwarzanie jego danych osobowych w celu reklamy i marketingu bezpośredniego usług własnych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Kupującego (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
- Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Kupującego, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych, w celach marketingowych (remarketing) oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Sklepu.
- Administrator informuje niniejszym, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Kupującego. W takiej sytuacji korzystanie ze Sklepu może być utrudnione.
- Pliki cookies mogą być przez Kupującego usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.
- Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem https://dietico.pl/polityka-prywatnosci
§ 14
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
§ 15
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.