REGULAMIN KORZYSTANIA Z APLIKACJI MOBILNEJ

Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia Usług na rzecz Pacjentów — Użytkowników. Korzystając z Aplikacji, Użytkownik akceptuje warunki korzystania przedstawione poniżej, zwane również Regulaminem, a także Politykę Prywatności

Spis treści:

  1. Dane kontaktowe
  2. Definicje
  3. Postanowienia ogólne
  4. Wymagania techniczne
  5. Usługi
  6. Zasady naliczania opłat
  7. Warunki użytkowania
  8. Postanowienia w zakresie odpowiedzialności
  9. Reklamacje
  10. Prawa autorskie
  11. Dane osobowe
  12. Publikowanie i weryfikacja opinii
  1. Dane kontaktowe

Właścicielem i operatorem Aplikacji jest XLTEAM Justyna Lipińska, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez Ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7692055296 REGON 101292020.

Adres do korespondencji: XLTEAM Justyna Lipińska os.Dolnośląskie 132/16, 97-400 Bełchatów; telefon: 535971889, adres e-mail:kontakt@dietico.pl

  1. Definicje

W ramach niniejszego Regulaminu używane są określone terminy, pisane wielką literą, którym nadane jest konkretne znaczenie:

  1. Aplikacja – to zewnętrzne oprogramowanie na urządzenia mobilne, oferowane w ramach platform Google Play, App Store lub innym pozwalające na korzystanie z Usług. Nazwa aplikacji to Dietico. 
  2. Dietetyk – Usługobiorca, który świadczy Usługi na rzecz Pacjentów poprzez materiały udostępniane w Aplikacji.
  3. Dystrybutor Aplikacji – App Store, Google Play
  4. Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych lub innych znaków specjalnych wybrany przez Użytkownika, służący do zabezpieczenia dostępu do jego Konta, który powinien być poufny i znany wyłącznie danemu Użytkownikowi.
  5. Konto – oznaczone indywidualną nazwą (adresem e-mail) i Hasłem przypisanym Użytkownikowi zbiór Materiałów dostępnych Użytkownikowi w ramach Aplikacji.
  6. Konsument – osoba fizyczna, o której mowa w art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny oraz przedsiębiorca w rozumieniu art. 385(5) kodeksu cywilnego.
  7. Login – unikalny identyfikator Użytkownika w postaci adresu e-mail, używany podczas procesu Rejestracji i Logowania do Konta Użytkownika w Aplikacji
  8. Logowanie – proces uwierzytelnienia Użytkownika polegający na wprowadzeniu przez Użytkownika poprawnego Loginu (adresu e-mail) oraz Hasła w celu uzyskania dostępu do Konta w Aplikacji.
  9. Materiały – wszelkie dane, w tym przepisy, lista zakupów i inne zamieszczone przez Dietetyka/Usługobiorcę w Aplikacji.
  10. Pacjent, Użytkownik, Usługobiorca – osoba korzystająca z Usług Dietetyka przez narzędzia udostępniane za pomocą Aplikacji.
  11. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Aplikacji lub Serwisu
  12. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej..
  13. Regulamin – niniejszy dokument określający zasady świadczenia Usług drogą elektroniczną, w tym prawa i obowiązki Stron. Regulamin został opracowany zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 z późniejszymi zmianami)
  14. Rejestracja – czynność założenia Konta w Aplikacji
  15. Serwis Dietico -platforma do kompleksowej obsługi osób profesjonalnie zajmujących się dietetyką lub będących w trakcie nabywania kwalifikacji wymaganych do udzielania porad z zakresu dietetyki i zdrowego odżywiania, w skład której to platformy wchodzi m.in. spis pacjentów, prowadzenie wywiadu dietetycznego, kreator układania jadłospisów, dostępny w domenie www.dietico.pl
  16. Strony – pojęcie obejmujące Usługodawcę i Usługobiorcę
  17. Umowa – to umowa o świadczenie Usług zawarta zgodnie z Regulaminem pomiędzy Usługodawcą a danym Usługobiorcą, o treści ustalonej Regulaminem.
  18. Usługa – wszelka usługa świadczona drogą elektroniczną na rzecz danego Usługobiorcy za pośrednictwem Aplikacji przez Usługodawcę. Zakres oraz opis świadczonych Usług z informacją o ich płatności albo braku, określa Cennik. 
  19. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna  lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną. Usługobiorcą może być Dietetyk lub Pacjent.
  20. Usługodawca – XLTEAM Justyna Lipińska, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez Ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7692055296 REGON 101292020.

III. Postanowienia ogólne

  1. Aby korzystać z Usług, wymagane jest otrzymanie zaproszenia do Aplikacji od Dietetyka oraz dokonanie Rejestracji i aktywacji Konta.
  2. Przebieg procesu Rejestracji i aktywacji Konta przedstawia się następująco:

2.1 Dietetyk korzystając z Serwisu Dietico przesyła Pacjentowi zaproszenie do korzystania z Aplikacji w wiadomości na aktywną pocztę e-mail

2.2 Użytkownik dokonuje Rejestracji Konta wraz z akceptacją niniejszego Regulaminu oraz Polityki prywatności.

2.3 Niezbędne do rejestracji Konta jest ustawienie Hasła

2.4 W celu założenia konta, Użytkownik zobowiązany jest potwierdzić swoją tożsamość poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola weryfikacyjnego (reCAPTCHA), które służy do potwierdzenia, że rejestracji dokonuje osoba fizyczna, a nie automat (robot).

  1. Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta wraz z dostępnymi Materiałami po zalogowaniu się.
  2. Dystrybutor Aplikacji nie ma obowiązku świadczenia usług związanych z utrzymaniem i wsparciem w odniesieniu do Aplikacji.

IV. Wymagania techniczne

  1. Dostęp do Aplikacji wymaga zainstalowanej i aktywnej Aplikacji, połączenia z siecią Internet, posiadania aktywnego adresu e-mail wraz z dostępem do poczty.
  2. Korzystanie z aplikacji wymaga posiadania urządzenia działającego w systemie operacyjnym IOS lub Android.

V. Usługi

  1. Usługodawca w ramach Usług dotyczących Aplikacji świadczy na rzecz Usługobiorców usługi teleinformatyczne, których głównym celem jest, między innymi:

1.1 tworzenie i edytowanie jadłospisów przez Dietetyka

1.2 wyświetlanie w Aplikacji jadłospisów udostępnionych przez Dietetyka, dostęp do przepisów, listy zakupów i innych Materiałów, które dostępne są w Aplikacji

  1. Usługodawca nie gwarantuje dostępności wszystkich funkcjonalności i Usług. O braku dostępności Usług, Usługodawca informuje z wyprzedzeniem.

VI. Zasady naliczania opłat

  1. Usługi oferowane Dietetykowi mogą mieć charakter płatny lub bezpłatny, w zależności od rodzaju subskrypcji. Informacje o nich dostępne są na www.dietico.pl/cennik
  2. Usługi oferowane Użytkownikowi/Pacjentowi mają charakter bezpłatny, chyba że w Regulaminie opisano inaczej.

VII. Warunki Użytkowania

  1. Usługobiorca/Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Aplikacji oraz dostępnych za jej pośrednictwem Usług zgodnie z ich właściwym przeznaczeniem.
  2. Odpowiedzialność za przestrzeganie postanowień określonych w niniejszym Regulaminie spoczywa na Usługobiorcy/Użytkowniku.
  3. Korzystając z Usług, Usługobiorca powinien przestrzegać obowiązujących przepisów prawa, w szczególności dotyczących ochrony danych osobowych, praw autorskich oraz własności intelektualnej
  4. W przypadku naruszenia zasad określonych w niniejszej części Regulaminu, Usługobiorca może zostać pociągnięty do odpowiedzialności zgodnie z obowiązującym prawem. W szczególności może odpowiadać za naruszenie praw osób trzecich.
  5. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby korzystanie z Aplikacji było bezpieczne, jednak nie ponosi odpowiedzialności za ryzyko związane z korzystaniem z Internetu, takie jak działanie złośliwego oprogramowania czy działania przestępcze osób trzecich.
  6. Usługobiorca ma obowiązek zgłaszania wszelkich przypadków nadużyć lub naruszeń Regulaminu. Informacje należy kierować na adres e-mail: kontakt@dietico.pl 
  7. Zabrania się dostarczania przez Usługobiorców treści o charakterze bezprawnym.
  8. Użytkownicy powinni w szczególności unikać:

8.1. promowania radykalnych poglądów i zachowań, zwłaszcza tych o charakterze dyskryminacyjnym (bez względu na powód dyskryminacji), 

8.2. publikowania treści o charakterze wulgarnym (zgodnie z powszechnym rozumieniem tego terminu), 

8.3. podejmowania działań sprzecznych z normami społecznymi i dobrymi obyczajami, 

8.4. zamieszczania materiałów promujących lub zachęcających do spożywania alkoholu, narkotyków, wyrobów tytoniowych lub innych podobnych substancji, 

8.5. udostępniania treści naruszających dobra osobiste innych osób (w tym wizerunek lub inne elementy dotyczące osób trzecich), 

8.6. prowadzenia działalności reklamowej lub promocyjnej bez uzgodnienia z Usługodawcą, 

8.7. testowania zabezpieczeń technicznych i informatycznych Aplikacji bez wcześniejszego uzgodnienia z Usługodawcą, 

8.8. zamieszczania linków prowadzących do stron naruszających zasady określone w tym paragrafie.

  1. Usługodawca zablokuje dostęp do treści o bezprawnym charakterze: 

9.1. po otrzymaniu oficjalnego zawiadomienia,

9.2. po uzyskaniu wiarygodnej informacji o naruszeniu

VIII. Postanowienia w zakresie odpowiedzialności

  1. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że w przypadku dokonywania przez Usługodawcę aktualizacji Aplikacji lub innych niezbędnych zmian, mogą nastąpić czasowe zakłócenia pracy Aplikacji. O wszelkich przerwach w funkcjonowaniu Usługodawca będzie informował Usługobiorców w sposób powszechnie przyjęty w takich okolicznościach. W związku ewentualnymi zakłóceniami lub innymi czynnikami niezależnymi od Usługodawcy Użytkownik nie będzie występował z roszczeniami przeciwko Usługodawcy w związku z niemożnością czasowego korzystania z Serwisu.
  2. Użytkownik oświadcza, że jest świadomy, iż Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość oraz zgodność z aktualnym stanem wiedzy medycznej porad udzielanych przez Dietetyka Pacjentom; wyłączną odpowiedzialność w tym zakresie ponosi Dietetyk.
  3. Usługodawca nie zapewnia żadnych gwarancji dotyczących Usług.
  4. Zabrania się korzystania z Usług oraz publikowanych Danych w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem, w tym nieuprawnionego kopiowania, gromadzenia, przetwarzania i rozpowszechniania danych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nielegalne działania osób trzecich w tym zakresie.
  5. Użytkownikowi nie przysługuje prawo do udzielania sublicencji w zakresie licencji udzielonych zgodnie z niniejszym Regulaminem.

IX. Reklamacje

  1. Reklamacje można składać wyłącznie w odniesieniu do usług płatnych; inne zgłoszenia od Usługobiorców będą traktowane jako ogólne zapytania.
  2. Użytkownicy Aplikacji mają prawo składać reklamacje dotyczące jej funkcjonowania oraz działania Usług. 
  3. Aby ułatwić proces reklamacyjny, Usługodawca zaleca kierowanie reklamacji na adres e-mail: kontakt@dietico.pl, jednak możliwe jest także złożenie reklamacji w formie pisemnej na adres siedziby Usługodawcy.
  4. W celu przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji, Usługodawca sugeruje, aby zgłoszenie zawierało: 

4.1. dane identyfikujące zgłaszającego, 

4.2. szczegółowy opis problemu (czas wystąpienia, częstotliwość, skutki), 

4.3. oczekiwany sposób rozwiązania reklamacji.

  1. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie nie dłuższym niż 14 dni od jej otrzymania.
  2. Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych metod rozwiązywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, które są dobrowolne.
  3. Konsument może skorzystać z poniższych pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów: 

7.1. Postępowanie mediacyjne mające na celu polubowne rozwiązanie sporu. Szczegóły procedury mediacyjnej dostępne są w Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej oraz na ich stronach internetowych. 

7.2. Wniesienie wniosku do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. 

7.3. Skorzystanie z bezpłatnej pomocy prawnej oferowanej przez miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub organizacje zajmujące się ochroną konsumentów, takie jak Federacja Konsumentów – strona internetowa: www.federacjakonsumentow.org.pl.

  1. Szczegółowe informacje o pozasądowych metodach rozwiązywania sporów między przedsiębiorcami a Konsumentami można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.

X. Prawa autorskie

  1. Po pobraniu Aplikacji i zaakceptowaniu Regulaminu przez Usługobiorcę, Usługodawca przyznaje Usługobiorcy niewyłączną licencję na korzystanie z Aplikacji zgodnie z jej przeznaczeniem.
  2. Licencja ta jest nieprzenoszalna i obowiązuje przez cały czas, w którym Usługobiorca korzysta z Aplikacji zgodnie z jej przeznaczeniem oraz z postanowieniami Regulaminu.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nielegalne wykorzystanie utworów stworzonych przez Usługobiorcę, a wszelka odpowiedzialność z tytułu takich naruszeń spoczywa na podmiocie, który ich dokonał.
  4. W przypadku, gdy Usługobiorca naruszy zasady Regulaminu lub warunki udzielonej licencji, Usługodawca ma prawo zablokować dostęp do Aplikacji oraz cofnąć licencję na jej użytkowanie. Działania te nie wykluczają możliwości dochodzenia dalszych roszczeń przez Usługobiorcę.

XXI. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Usługobiorców jest Usługodawca, który podejmuje niezbędne środki w celu ich ochrony.
  2. Z momentem rozpoczęcia korzystania z oferowanych Usług, Usługobiorca przekazuje Usługodawcy swoje dane osobowe do przetwarzania. Korzystając z Usług, Usługobiorca wyraża zgodę na postanowienia Regulaminu dotyczące przetwarzania tych danych.
  3. Usługodawca nie jest administratorem danych osobowych Pacjentów przetwarzanych przez Dietetyka. Usługobiorca, jako administrator danych swoich Pacjentów, jest zobowiązany do spełnienia wobec nich obowiązków informacyjnych wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych oraz zapewnienia podstawy prawnej przetwarzania ich danych osobowych.
  4. Usługobiorca, jako administrator danych osobowych swoich Pacjentów jest zobowiązany zawrzeć umowę powierzenia przetwarzania danych z Serwisem. Nieuzupełniona umowa dostępna jest na Koncie Użytkownika w Serwisie Dietico.  Brak podpisanej umowy stanowi naruszenie umowy o dostęp do serwisu Dietico i może skutkować blokadą konta.
  5. Podpisanie przez Użytkownika umowy o powierzeniu przetwarzania danych do Usługodawcy jest konieczne w momencie korzystania przez Użytkownika z odpłatnej wersji programu.
  6. Usługodawca zapewnia ochronę danych osobowych wymaganą Ustawą o ochronie danych oraz Regulaminem. Usługobiorca ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania, może także wyrazić sprzeciw na przetwarzanie jego danych osobowych w celu reklamy i marketingu bezpośredniego usług własnych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
  8. Usługodawca wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Usługodawcy.
  9. Usługodawca przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych, w celach marketingowych (remarketing) oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Serwisu.
  10. Usługodawca informuje niniejszym, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. W takiej sytuacji korzystanie z Serwisu może być utrudnione.
  11. Pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.

XII. Publikowanie i weryfikacja opinii

  1. Do publikacji opinii uprawnieni są Usługobiorcy, którzy korzystali z Aplikacji. Zamieszczenie opinii jest możliwe w każdym czasie.
  2. Wystawione przez Usługobiorców opinie są publikowane i są dostępne dla wszystkich Usługobiorców.
  3. Usługodawca publikuje zarówno pozytywne jak i negatywne.
  4. Usługobiorca powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny.
  5. Zakazane jest zamieszczanie opinii:
  • bez uprzedniego korzystania z Aplikacji;
  • wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
  • naruszających dobra osobiste Usługodawcy lub osoby trzeciej;
  • używając wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe;
  • przygotowanych na zlecenie przez firmy świadczące usługi związane z opiniami w Internecie.
  1. W przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych w Regulaminie Usługodawca może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć
  2. Reklamacja związane z publikowaniem i weryfikacją opinii można składać na adres mailowy Usługodawcy.
  3. Składając reklamację należy podać w opisie reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych, co ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  4. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
  5. Administratorem danych osobowych osób publikujących opinie jest Usługodawca.

XIII. Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Aplikację zawierane są w języku polskim.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn m.in. zmiany przepisów prawa, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Usługodawca informuje Użytkowników w ramach Aplikacji.
  3. Materiały umieszczane w Aplikacji nie zastępują konsultacji z lekarzem i nie mogą być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani jako forma terapii.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  5. Na wypadek, gdyby niektóre postanowienia niniejszego regulaminu okazały się nieważne, bezskuteczne lub mogłyby być uznane za klauzule niedozwolone, wówczas nie powoduje to nieważności całego regulaminu, ale w miejsce powyższych postanowień zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy prawa.
Logowanie